miercuri, 7 august 2013

"Adolescentul" de F. Dostoievski

*Am decis să mă reapuc de făcutul unor mici review-uri ale cărţilor şi scrierea citatelor.
O carte minunată, interesantă, dar cam greu de dus la bun sfârşit. Este groasă, unele pasaje sunt obositoare şi sari peste ele. Necesită traspunerea totală a cititorului pentru a înţelege mersul lucrurilor: multe acţiuni consecutive care pot să creeze confuzie. Oricum o recomand, Dostoievski este un scriitor care trebuie citit obligatoriu, şi nu am de gând să mă opresc doar la o carte.

  • Nu merită să acorzi atenţie oricărui fleac - este o regulă minunată.
  • Viaţa fiecărei femei, orice ar spune ea, este o căutare veşnică a celui căruia sa i se supună.
  • Ar fi păcat dacă în finalul vieţii o să-ţi spui : " Ştiu tot, dar nimic bun".
  • Acum, cei mai buni oameni sunt toţi nebuni. O duc bine numai mediocrii şi cei lipsiţi de talent.
  • Banii sunt singura cale prin care o nulitate poate ajunge pe primul loc.
  • Arta - poezia vieţii.
  • Important este să ai caracter; priceprea, abilitatea, cunoaşterea vor veni de la sine.
etc.

2 comentarii:

  1. Și mie mi-a plăcut "Adolescentul", admiram până și grosimea și formatul cărții pentru că aveau ceva străvechi. Mă mir cum mi-au scăpat citatele, tocmai mie, mare culegătoare de fragmente și axiome, notate și recitite la vreme de nevoie.:)Bine că mi le-ai amintit aici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte multe citate, și, chiar dacă el nu s-a bazat pe asta, foarte multă filosofie, concepții, idei etc. Poate îl recitești ca să găsești tot ce n-ai găsit din prima (știi cum se spune: fiecare recitire a unei carți îți revelează noi lucruri). :)

    RăspundețiȘtergere